Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Krakau, Polen van Esther Baak - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Krakau, Polen van Esther Baak - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Februari 2015 | Polen, Krakau

Lieve Allemaal,

De tijd hier is zo snel gegaan dat ik niet kan geloven dat ik einde van de week weer terug ben in Nederland. Ik ben al begonnen met inpakken maar toch lijkt het nog niet realistisch dat ik weg ga, ik denk dat het besef gaat komen als ik eenmaal in de trein zit. Nu op het laatst zitten de dagen eigenlijk heel erg vol. Nog snel even alle dingen doen die ik al eerder wilde doen, maar nu moet het echt want volgende week kan het niet meer.

Afgelopen twee weken tentamens gehad, en dat waren waarschijnlijk de meest vreemde tentamens die ik ooit zal maken. Allereerst kreeg ik een paper terug, een 4.5. Op dat moment wist ik niet of ik daar blij mee moest zijn of niet. Ik had namelijk nog geen idee hoe het systeem met de cijfers in Polen in elkaar zat . Maar dat blijkt tot 5 te gaan, dus uiteindelijk blij kunnen zijn.

De tentamens zelf waren heel erg raar. Voor de geografische problemen van Krakow (waar we overigens allen via een paar terloopse opmerkingen gehoord hebben dat ze wel een beetje last hebben van vervuiling, wat ook nog een beetje een understatement is omdat het de op 2 na meest vervuilde stad is van Europa) leek het tentamen meer op een inburgeringsexamen. Ik had geleerd op hoe de stad opgebouwd is, en toen ging die man ineens vragen wie het altaar in de kerk had gemaakt en dat soort vragen. En we kregen ook nog een hele mooie zelfgetekende kaart van de stad en dan moesten we gebouwen combineren met nummertjes op die kaart. Wat super vervelend is op een zelfgetekende kaart. Maar goed uiteindelijk wel gehaald.
Daarnaast nog een tentamen gehad voor de sociaaleconomische geografie van centraal europa. Bij dat tentamen schreef de docent 5 onderwerpen op het bord, zonder enige vorm van een vraag. En toen zei hij, pak maar een papier, kies 2 onderwerpen en schrijf maar op wat je weet.

Maar goed nu nog even genieten van de laatste daagjes hier en dan zie ik jullie allemaal heel erg snel weer.
Groetjes Esther

  • 01 Februari 2015 - 16:16

    Jeanet Baak:

    Lieve Esther,
    Hartelijk dank voor al je berichtjes uit Polen. Leuk om te lezen wat je daar allemaal hebt meegemaakt. En ja wat is de tijd toch snel gegaan he?
    Ik wens je een hele fijne terug reis naar Nederland samen met papa Jos. :-)
    Veel liefs en tot ziens.
    Jeanet.

  • 01 Februari 2015 - 21:46

    Mark Baak:

    Geniet van je laatste dagen en een goede terugreis!

  • 02 Februari 2015 - 21:52

    Lammie Winters:

    Hé Essie,

    Geniet nog van de laatste dagen en tot zaterdag!!

    Goede reis gewenst!

    Groetjes, Lammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 20828
Totaal aantal bezoekers 24620

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 Februari 2015

Krakau :)

Landen bezocht: